Subject: Patsiendi nõusolek
From: "Reins, Ene" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 4 Sep 2024 10:08:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördusin Teie poole eile telefoni teel seoses patsiendi nõusoleku
küsimisega.

Baxter toodab patsientidele koduse peritoneaaldialüüsi teostamise
meditsiiniseadmeid. Antud teenus on tervishoiuteenuste loetelus (§ 11).

Kui patsient end seadme külge ühendab on arstil võimalik haiglas seadme
tööd ja patsiendi seisundit hinnata. Hetkel puudub Eesti patsientidel
ühendus Sharesource'iga (Sharesource on digitaalne platvorm, mis võimaldab
ühendust seadmega, mis on PD patsientidel kodus), mis võib tuleneda
sellest, et patsiendi nõusolek andmete edastamiseks ei ole Sharesource'i
halduspaneelis märgitud.

Palun Teie abi, kas haigla arsti poolt saadetud e-posti taotlusest piisab
selle nõusoleku märkimiseks või on vaja patsiendi nõusolek dokumenteerida?

Leidsin Teie kodulehelt:

Eriliiki isikuandmete töötlemine on reeglina keelatud, välja arvatud kui
esineb mõni isikuandmete
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679
>  kaitse üldmääruse artikli 9 lõikes 2 avaneb uues vahekaardis nimetatud
asjaolu.

töötlemine on vajalik ennetava meditsiini või töömeditsiiniga seotud
põhjustel, töötaja töövõime hindamiseks, meditsiinilise diagnoosi
panemiseks, tervishoiuteenuste või sotsiaalhoolekande või ravi
võimaldamiseks või tervishoiu- või sotsiaalhoolekandesüsteemi ja -teenuste
korraldamiseks, tuginedes liidu või liikmesriigi õigusele või
tervishoiutöötajaga sõlmitud lepingule ja eeldusel, et lõikes 3 osutatud
tingimused on täidetud ja kaitsemeetmed kehtestatud;

Samas on Baxteri kohustus hoida seadmed töökorras, mille käigus on
Baxteril juurdepääs patsiendi andmetele (nimi ja aadress):

Kokkuvõtteks, palun Teie abi küsimuses, kas patsiendi nõusolekut on vaja
dokumenteerida ja kui on vaja, kas on olemas selleks patsiendi nõusoleku
vorm?

Tervitades,

Kind regards,

Ene Reins

Regulatory Affairs Principal Specialist

Baxter Estonia OÜ

Põhja pst 25,

EE-10415, Tallinn, Estonia

T: +37255527453

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]